sobota 20. prosince 2008

O rodičích a dětech

"Z tebe se stává alkoholik," řekl mi kdosi kdesi.
"Aspoň něco," odpověděl jsem. Hospodský přede mě položil půl litr piva a spokojeně se na mě podíval. V duchu si asi říkal, že kdyby měl v hospodě víc podobnejch, hypotéka na barák by se splácela sama.
Výčep připomínal hrabalovskou putiku nešťastně zkříženou s žižkovským nonstopem. Upíjel jsem pivo a čekal na kamaráda. V hospodě se neměří čas na minuty, ale na půllitry.

"Sorry, nestíhám, jak dlouho tu čekáš?" zeptal se celej uřícenej.
"Máš zpoždění tři piva."
"Řešíme v práci jednu rodinu, adopci, vůbec to nemůžeme dotáhnout do konce. Pivo a ruma," řekl okolo procházejícímu vrchnímu.

Čas: 07 piv: 03 panáky

"Simtě," mumlal jsem, " jak to je s tou adopcí?"
"Co máš jako na mysli?"
"Mě napadlo...mohl bych si třeba jako já taky někoho adoptovat?"
"Ty?" zeptal se kamarád tónem, jako kdyby oznamoval svojí holce, že je homosexuál.
"No já."
"Ty bys chtěl dítě? Si neplodnej nebo co?"
"Neplodnej? To já nevím, ale napadlo mě, že kdybych pociťoval jistou emocionální vyhaslost, tak bych si třeba adoptoval sedmnáctiletou blondýnu."
"Cítíš se emocionálně vyhaslej?" zeptal se kamarád a poprosil vrchního, aby mi už nenalejval.
"Ale necejtim, ty vole, ale hypoteticky bych se někdy cejtit mohl. Já bych se o ní dobře staral. Měla by veškerou rodičovskou péči. Chodil bych s ní na večírky jejích kamarádek, doma ji myl, převlékal a četl jí na dobrou noc."
"Ty jsi vůl... Ale není to špatnej nápad," rozzářil se kamarád a okamžitě hospodskýho poprosil o dva panáky. "A až ta kráva Stehlíková povolí adopce homosexuálům, tak se spolu zaregistrujeme a místo psa nebo rybiček si pořídíme nějakou šestnáctku."
"Začínají se v nás probouzet rodičovský pudy, kamaráde."
"No jo, už jsme asi vopravdu dospěli..."

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Já bych se nabídla, ale asi už jsem nad limit... tak nabízím sestru, ale ta je zase nesmělá. Tak to nějak vymyslete.

Word-slinger řekl(a)...

Ten úvod od někud znám, TV, knížka, nebo si to už napsal na blogu podruhé...:))nebo to sama používám..

Markus řekl(a)...

Nora: teda tebe bych chtěl mít doma, takhle handlovat svoji sestru na internetu! Nad limit? tolerance 5 let, ale pokud ti je hodně nad 18, přijdeš o pohádku na dobrou noc:)

W: tak tak, život je neustále se opakující sled náhod:)

Word-slinger řekl(a)...

Ale stejně by mě zajímalo odkud to znám..