úterý 27. ledna 2009

Střízlivý blázen jezdí na kole pod vlivem alkoholu

Po týdnu ve Finsku na sobě začínávám pociťovat krizi. Už týden jsem neviděl takovou tu žlutou věc, která má kolem sebe modrou oblohu a když se do ní díváte pět minut, další hodinu vidíte jen černý kruh. Co to má za následek? Donutí vás to během sedmi dní vypít 2 litry whisky a odsoudit se tak ke krutému střízlivění, protože alkohol je tady kurevsky drahá záležitost. Neříkám, že každý den musím mít v sobě jednu promili, abych nebyl podrážděnej jako Hitler při chanuce, ale člověk by se neměl zříkávat svých národních kořenů - a Češi byli vždy národem alkoholiků.

Situace dospěla do natolik závažné fáze, že jsem uvažoval, že přestanu vycházet z pokoje, abych nic neutratil a mohl si ušetřit na chlast. Ale absence sluneční energie mi natolik zatemnila mozek, že jsem si za 50 eur nekoupil dva kartony piv, ale vrazil jsem je do dámského jízdního kola na galuskách, na kterém se tu teď pohybuju po městě.

Jen připomínám, že finská Jyväskylä je jednak známá tím, že není známá vůbec, a pak protože tu je v zimě asi metr sněhu. Takže tady brázdím zasněžené ulice, kličkuju mezi zmrzlýma študentíkama, nohama v zatáčkách vyrovnávám balanc, na hlavě mám sluchátka jako pilot Boingu 747 a vesele si pobrukuju Indyho a Wiche, protože jsou to mistři, na nic si nehrajou a pro mě hrajou...Ano, taky se bojím, že tady začínám mongolovatět.

Naštěstí mě včera neosvítilo slunce ani duch svatý, ale pud sebezáchovy. Zjistil jsem, jak lehce ušetřit za zdejší předražené alko. V Čechách je tradice, že když jdete na večírek, řádně se najíte a v hospodě se pak ještě dorazíte hermelínem, tlačenkou, utopencem, nebo jinou biostravou... Nechcete se přeci hned ožrat a válet se po kamarádkách dřív, než budou samy nadranc.

Finsko mě ale začíná učit přemýšlet v protikladech (Čechy + zima = žádné kolo X Finsko + zima + mráz + led = silniční kolo). A protože tady máme ve čtvrtek karneval, zabil jsem dva soby jednou sněhovou koulí (staré nordické přísloví). Od dnešního rána nejím...hladovím. Není to žádná protestní hladovka, jen prosté zjištění, že když nebudu dva dny jíst a pak si dám dvě piva, bude to naprosto to samé, jako bych v Čechách normálně jedl a pak vypil těch piv deset. A jaký budu mít kostým? Sehnal jsem si vězeňský mundůr. Podle mých propočtů bych za dva dny měl shodit aspoň 5 kilo a budu tak akorát pohublý.

Až tedy uvidíte ve zprávách borce na konec, kterak jeden opilý Čech z Finska jezdí v zimě na silničním kole ve vězeňském obleku, nemějte mě za blázna, ale za racionálně myslící bytost.

10 komentářů:

Word-slinger řekl(a)...

Tohle nejíst a být hned opilý - to jsou starý studentský triky:))

Markus řekl(a)...

hmmm, starý triky...tahle finská země asi není pro starý.

Enykl řekl(a)...

Normálně načmárej nějaký obraz a prodávej ho důvěřivým za piva. je to jednoduchá rovnice o jedné neznámé:
1 temperky = x piv.

Anonymní řekl(a)...

hele enykl ma dobry napady :-))

Enykl řekl(a)...

Lilu: Bohužel z vlastní zkušenosti (a nutno podotkout, že jsem nebyla malíř, ale "ta důvěřivá":))

Anonymní řekl(a)...

Tak jo.

Anonymní řekl(a)...

No ty jo... Já bych se v Finsku zbláznila. Patřila bych k těm několika procentům finské populace, kteří páchají sebevraždu. Mně to stačí teď. Už možná druhý měsíc a já přemýšlím, jak si udělat trochu slunečno. ;o)
Neumím si představit, že bych jezdila po ledu na kole. To už bych ani nemusela tu sebevraždu...
PS: Úžasnej článek!

Markus řekl(a)...

Podle mě je slunce jen světový přežitek, dá se bez něj v klidu žít. Jen tma a sníh aneb jak se stává z pekla ráj :)

Anonymní řekl(a)...

tyjo.. bez slunce na nebi klidne.. (da se snadno zamenit za metaxu (slunce v lahvi)) :-))))

Markus řekl(a)...

To je ten nejblonďtější nápad, co jsem kdy slyšel! Super, jdu se slunit, blondýno :-)